Spam straume sāk isīkt

Pēdējā pavasara mēnesī 2012.gada maijā, bija vērojama pozitīva surogātpasta apjoma samazināšanās tendence. Tā īpatsvars kopējā e-pasta datplūsmā saruka par 3,4% un sasniedza zemāko rādītāju kopš gada sākuma – 73,8%. Neraugoties uz to, lietotāji joprojām ir pakļauti ievērojamiem riskiem, kas saistīti ne vien ar bīstamiem kaitīgiem vēstuļu pielikumiem, bet arī citām krāpnieku viltībām.

Arvien biežāk sastopama lielapjoma sūtījumu izplatīšana, kuros tiek piedāvāta izdevīga sadarbība ar dažādu preču piegādātājiem no Ķīnas. Parasti šādi vēstījumi satur īsu tekstu, kas sola lielu peļņu no abstraktu plastmasas vai tekstila izstrādājumu pārdošanas. Maijā par vienu no šāda veida surogātpasta piemēriem kļuva vēstules no zeķu ražotāja. Šāds liekpasts ir uzskatāms par jauna veida krāpšanu, kas balstīta uz «Nigērijas vēstulēm»: ļaundari aktīvi izmanto investoru interesi par Ķīnas tirgu un orientējas uz uzņēmējiem, kas meklē kontaktus ar ražotājiem Ķīnā, lai saņemtu no lētticīgajiem biznesmeņiem naudu «par gaisu» un pazustu.

Pasaules surogātpasta plūsmu sadalījumā maijā Ķīna ir izstūmusi no saraksta līderpozīcijas Indiju, kas nonākusi otrajā vietā, tomēr interneta krievvalodīgajā segmentā Indija joprojām ir priekšgalā – no tās nāk piektā daļa (19%) visu mēstuļu, kas tiek sūtītas krieviski runājošajiem lietotājiem. Tai seko Vjetnama (10%) un Dienvidkoreja (5%). Savukārt Krievija atrodas piektajā vietā (3,5%), un Kazahstāna – septītajā (3%).

«Surogātpasta apjoma samazināšanos var izskaidrot ar sezonālu faktoru ietekmi, un tādā gadījumā zems mēstuļu daudzuma līmenis saglabāsies līdz augustam. Tomēr ir iespējams, ka novērotais samazinājums ir sistēmisks un drīzumā surogātpasta īpatsvars e-pasta datplūsmā nokritīsies zem 70% iezīmes,» komentē Kaspersky Lab vecākā surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Lai gan maijs neatbilda mūsu prognozēm par pasūtījuma surogātpasta samazināšanos, mēs joprojām uzskatām, ka, sākoties vasarai, tā daļa samazināsies. Vienlaikus palielināsies remonta un labiekārtošanas pakalpojumu un nekustamā īpašuma pārdošanas reklāmu īpatsvars.»

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s